Stödperson och handledare

Vad bör en stödperson/handledare och medlem veta om medlemskap och SeniorNet?

  • Att den egna klubben är en bland drygt 40 andra under SeniorNets paraply
  • Att SeniorNets rikskansli hjälper klubbarna
  • Att klubben hjälper medlemmarna:
    • att registrera/avregistrera sig
    • att ändra adress
    • att byta lösenord i medlemssystemet när giltig epostadress saknas
    • att söka upp glömt medlemsnummer via Sök medlem
    • att kontrollera medlemskapets giltighetstid på Medlemskort och min Profil
    • att skriva ut nytt medlemskort
    • att undersöka i medlemssystemet om och när medlemsavgiften betalades
    • att söka fram borttappat OCR-nummer i medlemssystemet
    • att skriva ut saknad faktura från medlemssystemet
  • Att medlemmen själv kan:
    • ändra adress på Medlemskort och min profil
    • se medlemskapets giltighetstid på Medlemskort och min Profil
    • ändra lösenord förutsatt att giltig epostadress finns
    • hitta andra medlemmar via Sök medlem
  • Att medlemsavgiften är 250 kr för 12 månader (inte per kalenderår) och betalas till SeniorNets bankgiro 5205-3782
  • Att ny medlem måste vara registrerad i medlemssystemet innan inbetalning sker
  • Att medlemmen raderas om betalningsfristen överskrids med mer än 2 månader
  • Att medlemsavgiften inte inkluderar kursavgifter
  • Att kursavgifter betalas till klubbens konto
  • Att medlemmen avregistrerar sig hos den egna klubben
  • Att användarnamnet för inloggning på webben = medlemsnumret
  • Att det finns nyttig information på seniornet.se under länkarna Utbildning och IT
  • Att klubbens utbud (kurser, träffar) finns på klubbens egen webb

Uppdaterad av Kansliet i mars 2017