Utskottet för verksamhetsutveckling (UV)
Uppstart av nya Utskottet för verksamhetsutveckling
Bakgrund
SeniorNet Sweden har sedan ett antal år sex olika utskott allokerade till olika verksamheter. Detta har visat sig vara överlappande i många frågor. Därför beslutade SeniorNets styrelse att slå ihop dessa sex utskott till tre utskott med en tydligare roll och mandat.
De tre utskotten blev
Utskottet för verksamhetsutveckling (sammanslagning av Programutskottet och Föreningsutskottet.
Utskottet för Digitalutbildning och Teknikstöd – sammanslagning av IT/Systemutskottet och Utbildnignsutskottet.
Utskottet för Marknadsföring och samverkan – sammanslagning av Marknadsförings-/kommunikationsutskottet och Samarbetsutskottet.
Först ut är Utskottet för verksamhetsutveckling
Per Tegevi, SeniorNet Örebro har fått i uppdrag att vara motor i projektet.
Målbild: 1 000 nya medlemmar och minst en ny SeniorNet förening
Mandat: Utskottet arbetar självständigt och rapporterar till styrelsen för SeniorNet Sweden
Tidplan: Rapport till årsmötet i maj 2026.
Uppstart: 14 oktober 2025.
Nyhetsbrev

Vad ska vi göra under hösten?
- Inventera behov och önskemål
- Utbilda i verktyg – medlemssystemet, hemsidan och MS365
- Inspirera till föreningssamverkan och skapa nätverk
- Arrangera digitala seminarium
- Kommunicera och göra oss synliga
Kontakta oss gärna med frågor, idéer och synpunkter via mejl: uv@seniornet.se
UV Nyhetsbrev nr 1 oktober 2025
Digitala seminarium
Seminarium via Zoom under hösten 2025
